piątek, 20 stycznia 2012

Megaupload, a kwestia grafików

Od wczorajszego wieczora głośno o zamknięciu serwisu megaupload, oraz megavideo i aresztowaniu jego twórców. Nie chciałbym się zagłębiać w kwestie merytoryczne całej tej akcji, bo za bardzo wpis ten odbiegałby od tematyki bloga, więc skupmy się na sprawie, która bardziej dotyczy nas - grafików.

Otóż jakie było moje zdziwienie, kiedy na stronie FBI wśród listy osób zatrzymanych zobaczyłem wpis:


Mam świadomość, że nie znam całego obrazu sytuacji. Może ten grafik faktycznie czynnie przyczynił się do złamania prawa albo został jedynie zatrzymany do przesłuchania itd, aczkolwiek jeśli osoba ta tylko pomagała graficznie w serwisie - zrobiła layout + kilka bannerków i zadowolona dostała kasę, a mimo to została uznana za winną nielegalnej działalności serwisu - to to jest już mistrzowski absurd.

Od razu przypomniała mi się sytuacja z pewnego programu tv, gdzie sprzedawca oleju opałowego został oskarżony o to, że klienci używali tego oleju do tankowania samochodów, a przedsiębiorca powinien to sprawdzić i w takim wypadku odprowadzać bodajże wyższy podatek lub akcyzę.

Hmm czyli rozumiem, że skoro biorę zlecenie to mam nie dość, że prześwietlić zlecającego pod kątem nielegalnej działalności, bo może w przyszłości zostanę pozwany o współpracę, to dodatkowo jestem zobligowany do cotygodniowych kontroli pod w/w kątem, gdyż strona, którą zaprojektowałem może  przyczynić się do złamania prawa.

I tak jeśli nie oskarżą nas za niedługo o przyczynianie się do nielegalnej działalności zleceniodawców, to ocenzurują nasze strony po podpisaniu ACTY, SOPY lub innej PIPY...

Jedynym słusznym stanowiskiem za niedługo będzie tylko i wyłącznie grzanie tyłka na administracyjnym stołku.

A gdyby tak przenieść się w Bieszczady i bujać się po lasach z wilkami ? Życie byłoby takie proste.

2 komentarze:

  1. Niestety, jesteśmy poniekąd świadkami upadku demokracji, w jakimś stopniu. Co więcej mam wrażenie, że zwykła ludzka zawiść stoi ponad faktycznie respektowanym prawem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że upadek to dobre słowo. Moralny i etyczny. Śmiejemy się z krajów, gdzie wszyscy płaczą lub śmieją się zgodnie z życzeniem wodza - ale my zaczynamy być wdrażani w ten sam sposób myślenia.

      Usuń